SME

Mercedes-AMG G 63 vyráža dych schopnosťami aj cenou (test)

Schopnosti kombinuje jedinečným spôsobom.

Mercedes-AMG G 63Mercedes-AMG G 63 (Zdroj: Marek Čepa)
Mercedes-AMG G 63 - prehľad základných parametrov
Cena triedy G od / G 63 od (eur)136 440 / 206 352
Spotreba kombinovaná - výrobca / test (l)14,9 / 19,2
Objem batožinového priestoru (l)640
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2890; 4873; 1984; 1976

Niektoré autá na papieri jednoducho nedávajú zmysel, ťažko pochopiť, prečo a ako vznikli, a ešte ťažšie pochopiť, ako dokážu byť úspešné. Presne také auto sme si nedávno vyskúšali.

Mercedes Triedy G vo výkonnej verzii AMG je totiž vozidlo, ktoré kombinuje zdanlivo nespojiteľné a výsledok by vlastne mal byť úplným nezmyslom. Tým aj je, ale v tom najlepšom zmysle slova.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je všeobecne známe, že tento model pôvodne vznikol pre armádu. Odvtedy uplynulo už 45 rokov a hoci hranatá silueta zostala, takmer všetko ostatné sa zmenilo.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Mercedes Triedy G ukázal, čo dokáže v teréne. Legenda oslavuje 45 rokov Čítajte 

Z neuveriteľne schopného terénneho auta sa stal symbol luxusu, pod kapotu najvýkonnejších modelov sa kedysi dostal dokonca aj dvanásťvalec.

Začnime však pekne od začiatku. Súčasná druhá generácia kultového modelu prišla iba pred piatimi rokmi, predchodca sa vyrábal vo viac či menej rovnakej podobe takmer štyridsať rokov.

Vtedy sme si vyskúšali výkonný model G 500, zoznámili sme sa už aj s elektrickým G 580 EQ. Na bývalej vojenskej základni sme si tiež overili, že géčko nestratilo nič zo svojich legendárnych terénnych schopností.

Až teraz však prišiel čas na jeho vrcholnú verziu, ktorou je samozrejme G 63 AMG. Toto monštrum poháňa štvorlitrový motor V8 s dvoma turbami a svojimi výkonmi dokáže vyraziť dych na ceste, mimo nej, ale aj svojou cenovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Pre nový modelový rok sa dočkal niekoľkých zmien, z ktorých najvýznamnejšou je mild-hybridná asistencia elektromotra s výkonom 15 kW. Možno to znie absurdne, no aj géčko sa musí podriadiť emisným limitom.

Niektoré drobné zmeny sú aj viditeľné, napríklad agresívnejšie otvory v prednom nárazníku. Vonkajšie kamery sa presunuli na praktickejšie miesta, logo automobilky na kapote nahradil erb divízie AMG, v prípade testovaného vozidla v tmavom chróme.

Farba na želanie je iba začiatok

Novinkou sú tiež karbónové exteriérové prvky, ktoré však testovacie vozidlo nedostalo. Aj bez nich bolo okázalé viac než dosť, okrem iného vďaka rozsiahlym možnostiam personalizácie v rámci programu Manufaktur.

Súvisiaci článok Všetci sa za ním otáčajú. Vyskúšali sme najkontroverznejšie BMW (prvá jazda) Čítajte 

Do očí okamžite udrie matná metalíza "Zelené peklo", ktorá je pomenovaná podľa prezývky pre známy okruh Nürburgring. Dopĺňajú ju nárazníky a lemy blatníkov v čiernej farbe, rovnako ako strecha a emblémy. Možnosti individuálneho lakovania na želanie sú takmer nekonečné.

SkryťVypnúť reklamu

Exkluzívne prvky Manufaktur nájdeme aj v interiéri, od luxusnej kože so zeleným prešívaním cez výrazné červené bezpečnostné pásy až po záplavu karbónových prvkov. Dokonca aj dvere batožinového priestoru dostali prešívané čalúnenie a rukoväť s uhlíkovými vláknami.

Nešetrilo sa na ničom, spracovanie kabíny plne zodpovedá cene, ktorá pri testovanom aute presiahla štvrť milióna eur. Ako na každom inom géčku aj tu treba napriek cenovke poriadne trieskať dverami. Nechýbajú typické kľučky, odhalené pánty dverí ani hlučné cvaknutie zámkov.

Je zbytočné sa príliš rozpisovať o výbave, je tu takmer všetko, na čo si spomeniete. Napriek tvaru z konca 70. rokov nechýbajú najmodernejšie asistenčné systémy. Masážne sedadlá sú vyhrievané aj chladené, rovnako ako držiak na nápoje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pasažieri v druhom rade sa museli uskromniť iba s vyhrievaním, no dostali dva displeje umiestnené zozadu na predných sedadlách. Na nich si vedia počas jazdy vyvolať rovnaké športové či terénne zobrazenia, ako sú dostupné vpredu, takže vám môžu napríklad hlásiť uhol náklonu alebo koľko výkonu využívate, kým vy máte plné ruky práce s krotením tejto beštie.

Ani AMG sa terénu nebojí

Každé géčko je pripravené do terénu, o čom vypovedajú tlačidlá na ovládanie uzávierok diferenciálov alebo redukčného prevodu. Zaujímavá je tiež funkcia "transparentnej kapoty", ktorá na displeji zobrazuje čo sa práve nachádza pod kolesami auta.

Súvisiaci článok Suzuki Jimny vyzerá roztomilo, no nie je autom pre každého (test) Čítajte 

V ponuke figuruje aj terénny balík s off-roadovými doplnkami a špecifickými jazdnými režimami. Obrovské 22-palcové kolesá však prezrádzajú, že tento konkrétny kus je určený skôr na cesty než mimo nich.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Testovaný kus bol naopak vybavený balíkom Performance, ktorý maximalizuje jeho výkon na hladkom asfalte. S ním je toto zelené monštrum schopné vyššej maximálnej rýchlosti, ale aj ťažko uveriteľného šprintu na stovku už za 4,3 sekundy vďaka funkcii Race start.

Súčasťou sú tiež špecifické zobrazenia pre jazdu na okruhu, najdôležitejším prvkom je však aktívny podvozok s hydraulickou stabilizáciou. Ten dokáže v športovom režime napríklad minimalizovať náklony v zákrute, no na rovinke sa stať poddajnejším pre lepšie tlmenie nerovností a držanie smeru.

Srdcom tejto verzie je však to, čo sa skrýva pod kapotou. Vidlicový osemvalec s dvoma turbami už bez elektromotora dodáva 430 kW (585 koní) a 850 Nm. Zvuk, ktorý sa ozýva z typických koncoviek vyvedených pred zadnými kolesami, sa tento výkon rozhodne skrývať nesnaží.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Súvisiaci článok Drsný tereniak sa už dá kúpiť aj na Slovensku, Ineos má prvú predajňu Čítajte 

Deväťstupňová automatická prevodovka s hydromeničom radí porovnateľne rýchlo ako dvojspojky, no s potenciálom byť v budúcnosti spoľahlivejšia. Pri ostrej jazde stále láka manuálne radenie páčkami pod volantom, ktoré pri dobrom načasovaní sprevádza uspokojivé zabublanie vo výfuku.

Konkurencia ani po rokoch prakticky neexistuje

Je priam absurdné, čo toto auto dokáže, vzhľadom na jeho rozmery, tvary či hmotnosť prevyšujúcu 2,6 tony, a to tak na rovinke ako v zákrutách. Pohľad na G 63 zrýchľujúce z nuly pripomína skôr zrýchlený film než realitu.

A čo spotreba? V prípade tohto auta veľa nezmôže ani mild-hybridný systém, výrobcom udávaná hodnota 14,9 litra zostala počas testu iba vzdialeným snom a nádrž s objemom sto litrov sa vyprázdni skôr než stihnete povedať "Affalterbach".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To však nie je pointou tohto auta. Najvýkonnejšie géčko je v prvom rade o dramatickom divadle, o neuveriteľných výkonoch kamkoľvek sa s ním vydáte, a hlavne o pocite z jazdy. Podobný zážitok totiž nedokáže poskytnúť asi žiadne iné auto na trhu.

Z testovacieho zápisníka
Značka a modelMercedes-AMG G 63
VerziaPerformance
Cena triedy G od / G 63 od / testovací model (eur)136 440 / 206 352 / 255 720
Motorbenzínový osemvalec s dvoma turbami + elektromotor, 982 cm3
Výkon kW(k) / pri otáčkach (ot. / min.)430 (585) / 6000 + 15 (20) elektromotor
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot. / min.)850 / 2500 - 3500
Typ prevodovky / počet stupňovautomatická / 9
Zrýchlenie z 0 - 100 km/h (s)4,4 (s balíkom Performance 4,3)
Maximálna rýchlosť (km/h)220 (s balíkom Performance 240)
Spotreba kombinovaná - výrobca / test (l/100 km)14,9/ 19,2
Objem palivovej nádrže (l)100
Rozmer pneumatík295/40 R22
Pohotovostná hmotnosť (kg)2 640
Objem batožinového priestoru (l)640 - 2010
Rázvor náprav; dĺžka; šírka; výška (mm)2890; 4873; 1984; 1976
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 710
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 514
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 283
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 877
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 764
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 724
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 869
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vizualizácia projektu Fizz Park.

Investor Fizz Parku presvedčil úradníkov z bratislavského magistrátu.


3
Karol Duchoň na Bratislavskej lýre v roku 1984.

Špeciálna relácia bude venovaná legende.


18
Tadej Pogačar.

Slovenský cyklista Lukáš Kubiš preteky nedokončil.


a 1 ďalší 1
Daniel Bombic po skončení neverejného zasadnutia na Špecializovanom trestnom súde v Banskej Bystrici.

Ku komunikácii iných orgánov sa nevyjadruje.


TASR 41
reklama
  1. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  2. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  3. Eva Bachletová: Naše svetlo
  4. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  5. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  6. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  7. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  8. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 920
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 29 006
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 430
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 846
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 457
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 137
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 059
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 7 902
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu